כרית לי – כרית הריון והנקה הטובה בישראל

שביעות רצון מובטחת | משלוח עד הבית תוך 48 שעות!
חדש באתר! דגמי SUER QUEEN

האם כדאי לעבור קורס הכנה ללידה?

האם כדאי לעבור קורס הכנה ללידה?

במהלך כל תשעת חודשי ההריון, נשים חוות שינויים גופניים רבים.
בין אם ההריון מסתדר לך ובין אם לא, בתום תשעת החודשים את יולדת. לפני הלידה עצמה, נשים רבות חושבות על הפחדים שלהן מהלא נודע ושוקלות לקחת שיעור הכנה ללידה.

באמצעות קורס הכנה ללידה תוכלי ללמוד הכל על שלבי הלידה והבעיות שעלולות להתרחש במהלך הצירים.
תקבלו כלים ומידע שיסייעו לכם להתמודד עם הלידה והזמן שאחריה. הכנה לאירוע גדול וחשוב בחייו גורמת לאדם להרגיש בטוח ורגוע, לדעת כמה שיותר מבעוד מועד.
קורס ההכנה ללידה נותן מידע על דברים לא ברורים, ויכול גם לעזור להפחית את הלחץ לקראת הלידה, ואולי אפילו לעזור ללידה לקרות ביתר קלות.

קורס הכנה ללידה: האם הוא מומלץ?
קורס הכנה ללידה: האם הוא מומלץ?

למי מיועד הקורס?
קורסים להכנה ללידה טובים גם לאם וגם לאבא, ואף יכולים להיות טובים לזוגות המצפים לילד ראשון. הקורס יכול לעזור לאם להרגיש יותר בנוח ובטוח בכניסה ללידה, ויכול לעזור לאבא להרגיש כלול יותר בלידה.
אמהות שהשתתפו בקורס הכנה ללידה משתמשות לרוב בפחות תרופות, ומדרגות את הניסיון שלהן בלידה גבוה יותר מאמהות שלא השתתפו בקורס.

מה לומדים בקורס?
בין 4 ל-6 מפגשים מהווים קורס הכנה ללידה, וכל מפגש הוא בן שעתיים עד 2.5 שעות. הקורסים מועברים על ידי מיילדות מוסמכות, ולרוב נמשכים בין 4 ל-6 מפגשים.
התכנים העיקריים של הקורסים מורכבים משלושה נושאים: הכנה לפני לידה, הלידה עצמה והתקופה מיד לאחר הלידה. השלב שלפני הלידה דן בעיקר בהתרחשויות פיזיולוגיות, תרגילים לקראת הלידה, תזונה ואורח חיים לפני הלידה, סימנים שמתחילים צירים, מתי אישה צריכה לפנות לבית החולים, מה קורה כשהיא מגיעה לשם, טיפול בכאב והתמודדות טכניקות, סוגים שונים של התערבויות במהלך הלידה, טכניקות נשימה לשיכוך כאבים ועוד.

הסעיף על הלידה עצמה מכסה בדרך כלל שלבים שונים של צירים ולידה, עמדות שיולדת יכולה לנקוט במהלך הצירים והלידה, תפקיד המיילדת או הרופא המסייע בלידה, שיטות להקלה על כאבים בזמן הצירים, טיפים לנשימה נכונה בזמן הצירים ו לידה, כיצד לדמות נשימה במהלך הצירים ודרכים לעזור להקל על הכאב במהלך הצירים.
הסעיף בנושאים הנוגעים לזמן מיד לאחר הלידה מכסה בדרך כלל את הקשר עם התינוק (או שיקול אם ללדת או לא), המלצות הנקה וטיפים להנקה, מה אישה צריכה לעשות בשכיבה במיטת הלידה שלה לאחר הלידה (מנוחת מיטה), חזרה הביתה עם התינוק החדש שלה (כולל סיבוכים פוטנציאליים), איך תהיה ההחלמה לאחר הלידה והנחיות נוספות לטיפול לאחר הלידה.

מתי כדאי להתחיל?
מאחר וקורס ההכנה ללידה מתמקד בשליש האחרון של ההריון, בצירים עצמם ובתקופה שלאחר הלידה, מומלץ להתחיל בשליש זה: שבועות 28 עד 33. עם זאת, מומלץ לסיים את הקורס שבוע 37-38, שבוע ההזדמנות לפוריות. בשל הביקוש הרב לקורסים אלו, רצוי לבצע צ’ק-אין כבר בשבוע 20 עם תחילת הקורס הבא ולשריין מקום עבורך ועבור האפוטרופוס שלך.
היכן ניתן לקבל שיעורי הכנה ללידה?
קורסי הכנה ללידה ניתן למצוא בקופות החולים, בבתי החולים ובמרכזי בריאות האישה בישראל. הקורסים עולים בעלות כספית, אך במקרים רבים, הסדרים והחזרים מבוצעים במסגרת הביטוחים המורחבים של קופות החולים. בנוסף, מתקיימים שיעורים במסגרות פרטיות.

כדי לברר אילו קורסים הכי קרובים למקום מגוריכם יש לפנות לקופת חולים או לפנות לבית החולים הקרוב למקום מגוריכם.

מאמרים נוספים: