כרית לי – כרית הריון והנקה הטובה בישראל

שביעות רצון מובטחת | משלוח עד הבית תוך 48 שעות!
חדש באתר! דגמי SUER QUEEN

האם כדאי לעשות תוכנית לידה?

תוכנית לידה
האם כדאי לעשות תוכנית לידה?

הכנה מראש היא המפתח אם אתה רוצה שהלידה שלך תלך כמו שתכננת. בואי לבית החולים עם תוכנית לידה כתובה, כדי שכל הדברים שהיית רוצה שיקרו יהיו ברורים. כאשר הלידה מתחילה, לא תוכל לזכור את שמך שלך, לכן חשוב להיות מוכנים מראש.

תכנית לידה היא מסמך שאישה יכולה להכין לקראת לידתה, כדי לבטא את מחשבותיה ורגשותיה בנוגע לאופן שבו היא מקווה שהלידה תתנהל בהתבסס על אישיותה וערכיה.
לאישה הכורעת ללדת יש בהחלט זכות להשתמש בתוכנית הלידה שלה, בהתאם למצבה הרפואי ולפי מצבו של התינוק.
עד לא מזמן, רוב הנשים הסתפקו בדמיון תרחישים חיוביים ובמתן הנחיות לבעליהן “לכל מקרה”, אבל כבר כמה שנים קיימת אלטרנטיבה מצוינת שהיא נקראת תוכנית לידה. זה סוג של שיעורי בית שעושים מראש.
אך הסירי דאגה שבלבך: זאת ממש לא משימה קשה לביצוע כמו שזה נשמע.

תוכנית לידה
תוכנית לידה

תוכנית לידה היא מסמך שאומר לאחיות ולאנשים אחרים בחדר הלידה איך היית רוצה שהדברים יתנהלו ביום הלידה. חשוב שגם לבעל וגם למלווה יהיה עותק, כך שבעתים של קבלת החלטות מהירה, המחשבות שלהם יכולות להילקח בחשבון.
למרות שבתי חולים מסוימים לא מקבלים את זה כדבר שבשגרה, חשוב לשמור על תוכנית הלידה שלך לאחר מכן.

הכנת תוכנית לידה לא אומרת שככה יראה הלידה שלך, אבל היא עדיין חשובה מאוד בשני אופנים:

א. תקשורת נישואין: על ידי הכנת תוכנית לידה, בן הזוג יכול לדעת מה חשוב ליולדת ומה היא צריכה ממנו במהלך הצירים. שיתוף והקשבה עם בן הזוג חשובים, ואולי כמה דברים היו חשובים לו בלידה.

ב. תקשורת עם הצוות: הצוות הרפואי לא הכיר את האם. התכנית מאפשרת להם להבין את רצונותיה ולבחון כיצד הם משתלבים בתפיסת עולמה במסגרת הנתונה. כתיבת התוכנית גם מאפשרת לבני הזוג להציג את עצמם בצורה ברורה מבלי צורך להסביר את עצמם שוב ושוב במהלך הצירים.

איך להתחיל?

שלב החזון:
אם זו הלידה הראשונה שלך, קחו רגע לשקוע בעולם מקביל לשלנו, שבו דברים קורים בדיוק כפי שציפינו. עכשיו דמיינו את היום בו נולדתם. בחרו יום בשבוע שיותר נוח לכם, תוך התחשבות במזג האוויר באותו יום ובשעה שבה אתם רוצים שהכל יתחיל. דמייני מה את רוצה ללבוש, למי תתקשרי ומה תגידי לו. היכנסו לפרטים ככל שתוכלו ותשקעו יותר ויותר בתמונה זו.

קחי פיסת נייר נקייה ורשמי הכל. תני לכל התסריט לחלחל ולהישאר, כי לחשיבה חיובית ולכוונות יש תפקיד חשוב מאוד בהתנהגות שלנו וחשובה על העתיד.
עם הזמן, אפשרי לפנטזיית הלידה הזו לצמוח בך ואף הוסיפי פרטים נוספים כך שהכי חשוב, הלידה הטובה ביותר שלך כבר איתך.

שלב התרגול:
יחד עם תוכנית אופטימית, קחו את הזמן להתעמק בנושא הלידה. בדקו את האפשרויות העומדות בפניכם ואיך נראית מחלקת היולדות בבית חולים ליד ביתכם, דברו עם יולדות במקומות אלו ולמדו על הנהלים הנהוגים בהם, בררו את שמות הרופאים והמיילדות וגלו אם ניתן להזמין לידה מומלצת, גלה על פעוטות והליך השחרור.
אחרי שהכרתם את מחלקת היולדות והמיילדת, עברו לבדיקת בית – איך נולדו אמך ואחותך. שיטת הלידה היא לפעמים עניין של העברה בין דורית. גם אם זה יהיה לך אחרת, הקשיבי לסיפורים שלהם, מה מפריע להם, מה הם צריכים ואיך היו בוחרות ללדת אם היו יכולים לבחור אחרת.

שמעת הכל? גיבשו את העדפותיכם ודנו עם בן הזוג/חבר/דולה: איך הייתם רוצים שהלידה שלכם תהיה? את מי את רוצה לצידך, ומה בנוגע לאפידורל?

מה כוללת התוכנית?
הקפידו להציג את שמכם המלא ומספר תעודת זהות בתחילת העמוד. מאוחר יותר, כדאי לפנות בנימוס לצוות שביקשת שיבחן את בקשתך, אך הדגיש כי הבחירה ללדת בבית החולים המסוים הזה היא הצהרה כלפיך שאת סומכת על השיקול המקצועי שלהם בזמן אמת.

אלה הסעיפים שאת צריכה להתייחס אליהם בתכנון שלך:
ליווי: במי בחרת שילווה אותך, ועד כמה הקשר ביניכם קרוב? נושא זה חשוב במיוחד כאשר מדובר במשפחות פונדקאיות, ולכן ניתן לציין בבירור כי המטפל הוא שותף ויש להתייחס אליו ככזה מבחינת ביקורים בפעוטון, תקשורת עם רופאים, הליכי שחרור וכדומה. של הריון יחיד (למשל תרומת זרע), חשוב להדגיש את האב ללא מלווה ולהציג את הליווי לבחירתך.

טראומה מלידה קודמת: אם משהו עדיין טראומטי מלידה קודמת, הקפידו לספר לצוות בפירוט. את יכולה לתאר את החוויה שלך ומה את רוצה מהצוות שלך בכמה משפטים בתוכנית הלידה שלך ולבקש מהם להעניק לך חווית לידה טובה.

שלב פתיחה: רוצים את חופש התנועה שמאפשר להתקלח, לזוז ולקום לשירותים? אם כן, יש לבקש להימנע מחיבור לחליטה או התקנת “פרפר”. האם את רוצה להימנע מחוקנים? האם את מעוניינת בזירוז?

משככי כאבים: האם את רוצה להשתמש במכונת TENS, תחמוצת חנקן או אפידורל?

שלב ציר הלחץ: איפה את רוצה להיות? האם ברצונך להימנע ככל האפשר מחיתוך חוצצים (אפיזיוטומיה), למשל על ידי עיסוי הגרעין הפיוגני?

לידה: אם נעשה חתך מרופד, איך היית רוצה שהתפר יתבצע (למשל, תרד את האזור קודם, השתמש בערכת התפרים העדינה ביותר, השתמש בשיטת “קשירה” לתפרים במקום תפרים רציפים)?

התערבות: אם מתעוררים סיבוכים או נדרשת התערבות רפואית, האם את מוכנה להמתין זמן מה כדי לקבל החלטה ולהשתמש בשיטות אחרות? האם תרצה ללמוד עוד על המצב הנוכחי או על חלופות?

שמרטפות: האם את רוצה שהתינוק שלך יהיה עליך מיד לאחר הלידה? האם בעלי צריך לחתוך את חבל הטבור? האם את רוצה לשאוב דם מחבל הטבור? האם את רוצה לרחוץ את התינוק שלך, אילו חיסונים את מתכוונת לתת לו, האם תבחרי להניק? האם את רוצה שהתינוק שלך יהיה איתך כל הזמן או בתינוקיה?

לסיום, כתב ויתור: כל לידה היא אירוע ייחודי, אשר משכו תלוי בבריאות האישה והיילוד, בהחלטות הצוות הרפואי ובהחלטות וגורלם של ההורים. קחו בחשבון שייתכנו מצבים בהם הצוות יקבל את תכנית הלידה בהבנה והתחשבות, אך בהחלט ייתכן שיהיו תנאים שיקשה עליהם לחרוג מההליכים הרפואיים השגרתיים. לבסוף, בלידה, כמו בחיים, הכל פתוח וכדאי להתגמש.

מאמרים נוספים: